경영학 박사학위 수여자

2021년
졸업연월 성명 논문제목
2021.2 고사랑 Effect of Expected Match Result on the Number of Spectators in Sports Events: Comparison of different loyalty level of the consumer group
2021.2 고제경 The Determinants and Performance of Local Philanthropic Strategy: The Case of Korean Subsidiaries of MNCs
2021.2 김찬호 항만보안과 항만회복탄력성이 항만의 지속가능성 성과에 미치는 영향에 관한 분석
2021.2 석준희 Impact of Innovativeness on Firm Value: The Role of Customer Awareness
2021.2 안신혜 Cognitive Processes as the Microfoundation of Innovation: Evidence from Pharmaceutical Industry
2021.2 이주연 The Effect of Adding Focal-Goal Similar vs. Dissimilar Attributes on Convergence Product Purchase Decision: The Role of Relational vs. Item-Specific Elaboration Style
2021.2 전이영 공급네트워크에서의 중앙성, 내부역량과 기업성과: 한국 전자산업을 중심으로
2021.2 하원석 Essays on Institutional Investors and Securities Class Actions
2020년
졸업연월 성명 논문제목
2020.8 권용주 The Effect of Perceived Economic Mobility on Prosocial Conformity
2020.8 김경선 Two Essays on Moral Hazard and Risk Selection when Insurable Asset and Income are Separable
2020.8 박유경 Smart in the Morning: Consumers' Diurnal Evaluation of Sales promotion across Time of Day
2020.8 윤여진 Does Follower Count Really Matter? : An Investigation on Micro Influencers and Instagram Influencer Marketing
2020.8 이재환 Two Essays on Consumers' Continued Use of Hedonic Information Systems
2020.8 이지혜 상사의 경계확장행위와 구성원 직무수행행위 간의 관계에 대한 연구: 심리적 임파워먼트와 자기주도 직무변화행위의 역할을 중심으로
2020.8 임지은 Essays in Corporate Finance
2020.8 정태진 Essays on Cost of Capital
2020.2 강민 Three Essays on Trading Volume
2020.2 김민직 자산가격결정이론에 관한 연구 - 주식프리미엄 의문현상과 비대칭적 변동성에 대하여
2020.2 손지윤 제품개발 단계에서의 산업디자인 역량이 경영성과에 미치는 영향에 관한 연구
2020.2 신재호 혁신 제약요인이 기업의 혁신 성과와 효율성에 미치는 영향에 관한 연구
2020.2 양유하 Social Comparison Process in Individual Creativity: Effect of Upward Social Comparison within Teams Through Affective and Cognitive Process with the Role of Context
2020.2 전영신 Speed of Internationalization, the Knowledge Link and Effects of Creativity
2020.2 한혜주 럭셔리 브랜드의 기능적 소비가 지위 인식에 미치는 영향 (Your Dream Is My Reality: How Functional Consumption of Luxury Brands Becomes a Status Symbol)